maandag 6 juli 2009

Wespbij


Niet Sta bij, maar Wespbij. Zo lijkt het rot-insect te heten dat me te pakken nam tijdens het dichtdoen van een hek in het dorp.
In de late avondzon heb ik ze absoluut niet gezien. In nog geen seconde was ik al 3 x op mijn hand gestoken. Het leek wel een slangenbeet. (dat heb ik weer)
Rescue-creme hielp wel wat tegen de pijn, maar de allergische reactie loog er niet om.
Ik heb me ruim 2 dagen wat ziek gevoeld, een zeer gezwollen pijnlijk stijve rechterhand, verschrikkelijk veel jeuk, 3 blaasjes als waren het brandwondjes en een ritje naar de Pharmacie. Voor 11 euro's kreeg ik een Hydrocortison-zalf tegen de jeuk en een doosjes tabletjes voor als je net gestoken bent.

Wel fijn dat ik nu iets bij de hand heb als het weer gebeurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten