donderdag 19 november 2009

Orde

Na de chaos van de afgelopen week een nieuwe orde die als vanouds is. Marc wordt wakker, stapt gelijk uit bed, zet koffie en doet de PC aan. Terwijl hij zijn ontbijtje eet, met kleine lepel!!, kijkt hij zijn email na en de resultaten op SecondLife van die nacht. Ik kom een uurtje later, veels te laat, uit mijn bed en doe zo'n beetje hetzelfde, maar dan exclusief ontbijt. Ik beantwoord mails, schrijf het laatste van me af en bekijk de statistieken van de blog. De lieve reacties van volgers doen me goed. Ik ruim het huis wat op van slingerende troep en zet spullen klaar om naar de markt te gaan. Het boek "Petite Anglaise" heb ik uit en neem ik mee om het aan H. terug te geven. Ik heb even behoefte aan een momentje meiden onder elkaar en een lekkere markt-hapjes lunch met een goed glas wijn. In de middag kom ik terug, in mijn hempje, al hoest ik nog en moet ik de zakdoek in mijn zak twee keer per dag verschonen door weer een nieuwe uit de lade te plukken. Maar de aangename 20 graden midden november zijn te zacht om met een jas aan in de zon te zitten. Marc is al weer een eind opgeschoten met de CV-leidingen in huis. Hij is al in de bar terecht gekomen, klasse toch! Ik hang twee wasjes op in het zwembad, terwijl ik onderwijl hier en daar een koperen buis vasthoud of een klemmetje op zijn plaats houd.
Haal vast een kruiwagen hout voor de haard en we drinken een glaasje limonade buiten op het terras. 's Avonds kook ik op tijd aardappels, vlees en groente en drinken we koffie.  Ik bel mijn moeder, het is fijn om haar stem even te horen en al dat leuke nieuws te krijgen van eigenlijk allemaal leuke dingen. deze avond tob ik met HTML-instellingen van de blog en ik begin nog lol te krijgen in het leren begrijpen van die script-taal.
Het zoetsappige van deze dag is heel bekend, maar waardeer ik wat anders. Ik denk me te beseffen dat we onze droom leven, dat het geheel we hier vormgeven een illusie is. Maar de realiteit ziet er hetzelfde uit??

Bestaat er zoiets als een illusionaire werkelijkheid?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten