donderdag 10 juni 2010

een mooie dag

Het stormt hier en niet alleen buiten.
De vaas met bloemen is al omgewaait, die zet ik maar niet meer overeind.
Ik word altijd onrustig van een flinke wind en denk dat ik moet handelen met de zelfde snelheid. Daar komen natuurlijk brokken van. Als ik naar de markt rij besef ik me dat, maar de dag is nog jong om mezelf een halt toe te roepen. Zodra ik dit voel en dat anders de dag met mij aan de haal gaat, stopt de innerlijke onrust accuut. Ik wist niet dat ik zoveel kracht had om mezelf op deze manier heel relaxt tot rust te laten komen. Ook wat yoga-oefeningen doen me snel goed.

Boven tussen al die vriendelijke mensen en bekenden die even een praatje komen maken gaat de zon schijnen. Er verdwijnen nog wel wat parasols de lucht in en over de muur, maar de forellenman, de eigenaar van de parasol, haalt hem snel naar boven en klapt hem maar dicht. Het is droog en de wind verjaagt alle donkere wolken. Ik warm accuut weer op en voel me blij en gerust door de kracht die ik had deze morgen.
Vanmiddag gaan we de auto repareren, het is vreemd rijden zonder kilometer-teller. En wat vertel je de Gendarmerie als ze je aanhouden voor te snel rijden??? Dat de teller het niet doet? Ze zouden me uitlachen.. Maar het zal wel meevallen met deze klus, gezien het kabeltje is blijven hangen op de plek waar deze eruit gewrikt is door die steen die op het pad wilde blijven liggen.

De rozen bloeien, de één nog groter dan de ander. Door het snoeien van de afgelopen seizoenen zien we steeds meer rozen overal verschijnen. Zijn ze niet prachtig.


De moestuin en dan met name de bonen en kool vakken... Het groeit opeens heel erg hard.


2 opmerkingen:

  1. Met de storm ook een rechtse regering... Het zal mij benieuwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Martine

    Het regent ook hier in antwerpen de hele dag en het is heel warm. Dan wil alles wel groeien. De storm wordt hier voor vanavond verwacht. Ik wordt daar ook heel onrustig van. Ik denk dat veel mensen dat hebben. Het is fantastisch dat alles ieder jaar weer opnieuw begint te groeien. Wij hebben hier in de stad in ons kleine tuintje (meer een koertje) zelfs een perzikboom staan. We hebben ooit een paar jaar geleden een pit in de tuin weggegooid en die was gaan groeien. We hebben het kleine boompje een paar jaar in een pot gehad en op een gegeven moment in de tuin geplant. Vorig jaar hadden we 7 perzikken. Dit jaar hangt de boom vol. Ik vind het heel tof zo'n moestuin maar je moet daar dus wel dagelijks in werken. Dat zal dus niet lukken voor onze tuin in Frankrijk. We zijn nu bezig met het plaatsen van een fosse toutes eaux. we hopen dit jaar misschien een wc en een douche te hebben. In de zomer gaan we gewoon onder de koude douche in de wei. Ik snap heel goed dat jullie de stap naar frankrijk hebben gemaakt en ook dat het niet altijd gemakkelijk is. Wij hebben twee pubers die dat absoluut niet zouden willen. Wij vluchten dus af en toe naar Frankrijk. Veel succes! groetjes
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen