dinsdag 15 juni 2010

BS en zuurstof


Kwart voor 7 m'n nestje uit, met het goede been duw ik toch een kat van het bed, een ander heeft het beter bekeken, die ligt in zwijm aan de andere kant. Even wakker worden, snel een bakje koffie, mailcheck, me wakker douchen en wegwezen...
Eerst de sleutels halen van het huis van P&W. Daar met koplampje aan P bellen om de electriciteit te controleren na de inslag van zondag. Niks aan de hand gelukkig, dus laarzen aan en maaien maar. Daarna het huis goed afsluiten, poort dicht en op naar Espalion voor de boodschappen. Het is er altijd druk, op zaterdagavond na, want een uitgaansleven is hier niet zo bekend bij gebrek aan jongeren.
Eerst doe ik de enorme doe=het-zelf-zaak aan waar ik tot 3 keer toe het parkeervak weer uit moet. De auto is gewoon te groot voor die gewone vakken. Maar a la, na veel bekijks wat die blonde dame aan het uithalen is in die enorme verroeste bak op wielen stap ik opgelucht dat ik geen voertuigen geraakt heb de winkel binnen met een lange waslijst aan spullen. Lijmklemmen, verschillende auto-olieën, touw, vetspuit, vet en de zuurstof. Om mee 'hard te solderen'. Dan kan Marc de verwarming loskoppelen en het systeem afdoppen in de bar. Die verwarming daar heeft een flinke scheur waardoor hij leegloopt en een roestplas achterlaat. De tegelvloer is al verziekt daar, zonde... Zonder zo'n dure fles zuurstof is het solderen onmogelijk en hij heeft verlangend uitgekeken naar het moment dat ik naar de stad ga. De man achter de balie schroeft ook zonder blikken of blozen het mesje uit een buizensnij-geval om het onze te vervangen voor wat eurocenten. Dus een ander apparaatje schroeft hij uit elkaar om me van dienst te kunnen zijn, wauw wat een service.
Daarna de BS (boodschappen) voor een maand. Dit keer een foto erbij van al die boodschappen. Het kost me een uur om de kar zo vol te laden, het uit de kar op de band te leggen, het na de kassa in tassen te doen, het bij de auto weer anders in de auto in de kratten te zetten en de auto te starten. Dan naar huis nadat ik de sleutels weer heb afgegeven. Daar warmt Marc een spaghetti-hapje op. Eten we toch nog samen.
Ik ruim alle BS op en ruim buiten nog wat rommel. Marc is niet te houden en gaat gelijk met zijn zuurstof in de weer. We kunnen zo erger voorkomen, in de bar staan wel al onze boeken opgeslagen, administratie en apparatuur van allerlei aard...

Het weer is zozo, donkere wolken en hier en daar een spat. Het is niet warm en niet koud. Dus de dinsdag was eigenlijk als de maandag; niks bijzonders.

1 opmerking:

  1. lieve 10
    bedankt voor je belletje en fijn om te weten dat het elektrisch in orde is.
    lekker lijstje moet dat zijn als ik al die boodschappen zie :)))
    Kun je in SL zo in je inventaris klikken.

    We hebben zitten genoeten onder het eten van de foto,s en filmpjes


    P&W

    BeantwoordenVerwijderen