woensdag 16 juni 2010

FF boeken

Boek nu bij firma List&Bedrog uw vliegticket, de goedkoopste van Europa. Snel en makkelijk online vliegtickets boeken? Doe het NU en profiteer van onze afgeprijsde reisverzekeringen. Laat-je-belazeren.nu is de makkelijkste online bookings-site die u kent! Voor informatie http://www.kleineletters.foutmeldingen-wachtrij.nu/. Tjonge jonge, je zou er meer dan alleen een punthoofd van krijgen en dan druk ik me nog echt heel netjes uit!!! De vliegvelden waar 'een' Ryan Air of Easy Yet gebruik van maken zijn goed te bereiken. Ik word snel door een echt mens te woord gestaan. Maar de medewerkers doen niet aan het verstrekken van boekingen van vliegtuigmaatschappijen die daar hun toestellen laten landen en opstijgen... Nee, al hun informatie is op het internet te vinden. Ik loop vast op de sites met hun tientallen felgekleurde venstertjes met aanbiedingen en tips in schreeuwerige tekstballonnetjes, pop-up'jes. Na 2 uurtjes zoeken, lezen, wegklikken, doorscrollen en weer terug naar de vorige pagina denk ik gevonden te hebben wat ik zoek; een vliegroute van Eindhoven naar Rodez. Via Stansted weliswaar, maar directer kan niet. Clermont Ferrand is ruim 3 uur rijden en te ver om even iemand op te halen. De zogenaamd goedkope vlucht wordt dan weer duur door de verreden en vervlogen vieze diesel. (Er stroomt genoeg olie de zee in, dus extra extra extra milieu-vervuiling hoeft niet.) Ik kijk nog even naar wat prijsverschillen, Rotterdam heeft tenslotte ook een vliegveld. Maar het enkeltje NL-Stansted Engeland is daar al 88 euro. Ryan Air claimt dit reisje van 1 uur voor maar 14 euro en 99 cent. Denk ik...... Tuurlijk er komt wat bij. Dus de 38,99 van Stansted naar Rodez zal ook wel "iets" duurder worden. Maar ach. Er zijn nog maar 2 plaatsen op de langere vlucht beschikbaar, als Sardines in een blikje, dus ik zal me moeten haasten. Direct die vlucht boeken en daar gaat 10 dan, met toch wel geoefende leesogen laat ze haar ogen tijdens een extra bak koffie over de site glijden. Van boven naar beneden, diagonaal, de uithoekjes en extra vakjes... Het lijkt goed te gaan en ik betaal direct, dat is verplicht.

Was ik maar een vogel......

Zodra ik op bevestigen klik na het invoeren van al die nogal persoonlijke gegevens krijg ik een foutmelding; 'Sessie vergrendeld'.
Nog nooit van gehoord, zeker niet op internet. Ik maak me gelijk ongerust, heb ik wat fout gedaan? Heeft de internetverbinding de hik? Heb ik nu betaald te ja of te nee? Is mijn boeking er nu wel of niet door. Waarom heb ik na 15 minuten nog geen email-bevestiging met boekingsnummer?
Ik wacht een uur, en ja hoor, ik heb de bevestiging binnen. Enkeltje Stansted-Rodez a 101 euro en 8 cent!!!!!
Ja kijk, ik vloek niet snel, maar dit haalt me het bloed onder de nagels vandaan.
Ook realiseer ik me dat ik vergeten ben te boeken voor Eindhoven-Stansted!!
Dus weer terug naar die kolere-site, ja echt, lezers, pissig ben ik. Je weet dat je genaait wordt, dat de kans 99% groot is dat je iets over het hoofd ziet, verkeerd interpreteert of uit het ontbreken aan ervaring met dit soort zaken toch financieel de boot ingaat.
Eens geboekt blijft geboekt en daar zit ik dan met mijn goede gedrag!!
Alle keuzevakjes moet je invullen, ook met betrekking voor een verzekering. Woonachtig in Europa is een verzekering niet nodig. Maar je zult eerst 1 hele lange pagina moeten lezen voor je daaruit bent. Ik moet bij dit vak mijn woonland kiezen uit een lange lijst. Dat doe ik natuurlijk netjes tijdens die eerste boeking. Hop 22 euro armer, maar dat bedrag staat niet op de pagina waar je je betaalgegevens in moet voeren.
De 2e boeking gaat goed en blijft steken op 20 euro en 99 cent. (Administratiekosten voor het laten draaien van een server die de gegevens verwerkt, de electriciteit, het gebouw waar de server staat en de IT-man die ook een plas moet en niet wakker is, zodat de schoonmaakster ook weer werk houdt. Wat een ideale systemen toch!!)

Kortom ik heb even (kostte me 2,5 uur en 2 telefoontjes naar Nederland) een vliegticket geboekt bij de goedkoopste van de goedkoopste vliegtuigmaatschappijen om 1 dag in Nederland te kunnen zijn.
Mag ik nog 1 keer schelden?? "Lang leve het kapitalisme" Dat we ons er allemaal maar beter bij mogen voelen dat we zo 'verbonden' zijn met de hele wereld, snel en makkelijk...

Nu de reis naar Nederland nog. De treinticket is nog een stuk duurder, dus blijf ik met Edith naar een alternatief zoeken. Meerijden met iemand die de lange rit niet alleen wil maken en de kosten wil delen. Files of geen files, ik weet nu wel waar mijn voorkeur naar uit gaat. (Die ezel)
Ook hoe klein je wereld wordt als je geen financiele middelen hebt om je vrij te verplaatsen.

1 opmerking:

  1. Lieve gefrustreerde 10,

    Wij kunnen het ons helemaal voorstellen hoe frustrerend het is geweest.
    Wij (ik) hadden het zelfde gevoel toen we voor het eerst boekten bij deze vliegmaatschappijen.
    Nu na jarenlange ervaring met deze sites hebben we dat niet meer.
    En helaas zal deze wereld nog veel tol moeten betalen voor ons failliete economisch systeem.

    Jouw Petrov en Irina

    P&W

    BeantwoordenVerwijderen