maandag 5 november 2012

Echt vakantie

Afgelopen weekend mocht ik wennen aan een tijdelijk luxe onderkomen. Met een verwarming die op timer kan, omdat deze op olie draait en overdag het huis een stabiele 19 graden laat zijn. Thuis is het aan de vloer koud, op hoofdhoogte wisselend per vierkante meter en voor echte warmte zul je echt in of naast de schouw moeten gaan zitten en regelmatig draaien, net als wentelen in de zon om egaal bruin te worden. De waanzin van een TV is me weer helemaal duidelijk; Het gaat om kopen of verkopen, om je schulden subtieler spreiden of kopen op afbetaling. Het gaat om eten zonder voedingswaarde en sensatiezucht. Zelfs de films en series ter amusement vallen me tegen omdat ze weinig te maken hebben met de realiteit die toch ook heel spannend kan zijn. Dan kijk ik liever naar mijn eigen film of komende schrijfsels, bloedstollend.
In de banken en stoelen raak ik mezelf kwijt en een vaatwasser laat me rustig 4 uur in de keuken staan, want die afwas wordt toch wel gedaan en dat zelfs terwijl ik lig te slapen.
Ik kom eens toe aan achterstallig werk, wat een zaligheid. Ik was er echt aan toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten