zaterdag 22 mei 2010

Foto's van de bakdag

HET nieuwe systeem van Marc. Elke bos brem is 1 steentje. Helemaal rechts bovenin zijn de steentjes waarmee hij de broodoven heeft opgestookt. Daar links naast het aantal en de keren dat hij bijstookte. Voor de volgende keren. Ik hoop dat hij de bereikte temperaturen in zijn hoofd heeft zitten...

Het rijzen in de tent gaat prima. Alleen achterin de tent tochtte het wat en dat is netjes dichtgemaakt.

Marc en zijn kletskoppen. De basterd-suiker die pa en ma vorig jaar meebrachten geeft het een heerlijke smaak. DE kletskoppensmaak. Met zelf gepelde pinda's zijn ze wel heel ambachtelijk.

Zien ze er niet schitterend uit? Deze keer zijn ze eigenlijk allemaal keurig gerezen. We doen ze nog even 10 minuten extra erin na het weer wat opstoken met wat bosjes brem

Een meer dan half volle vriezer, hier kunnen we zeker 3 maanden mee vooruit.

De walnoten gaan op deze plaatjes gezouten 20 minuutjes in de oven en lekker dat dit is....

De cakes, sommige met walnoten.

's Avonds rusten we uit op het terras onder de bloeiende acacia's... De geur is dag en nacht bedwelmend en het insectenkoor op z'n sterkst.

De maan maakt hier wel een heel bijzonder plaatje van. Ik ben heel blij met mijn eenvoudige camera.

5 opmerkingen:

  1. Wauwwwwwwww. Dit is echt prachtig. Wat ontzettend goed van jullie. Mijn mond valt open van bewondering. Bij mij staat nu de herman te rijzen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach jeee, ja, Herman. Ik hoop dat ie wil en hou me maar op de hoogte. Zo'n kweek-(her)man lijkt mij ook wel wat, lig in een deuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voorlopig ruikt Herman alsof ie vreselijk aan de jenever heeft gezeten. dat is goed begreep ik uit de site die je me toestuurde. Ik doe het wel met speltbloem maar dat hipst Herman hoed op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lig in een deuk hier! Zie het helemaal voor me.
    Ik moet zeggen dat ik ook een sterke alcohol-geur rook toen ik de cement-bak leeg schepte na 16 uurtjes rijzen. Vandaar dat ik wat wankel op de benen stond 's middags...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou als Herman maar in de verte gaat lijken op jullie baksels ben ik al reuze blij. Nog een dag of zeven wachten en dat istie bakrijp. Ik hou je op de hoogte.

    BeantwoordenVerwijderen