zondag 16 mei 2010

Kuren

Na die uren maaien ben ik doorgewaaid, bezweet en zitten mijn handen en gezicht onder het maaisel. De schone werkkleer kunnen gelijk in de was. Geen wc-papiertje in de auto, dus houd ik m'n plas even op tot ik thuis ben. Daar puf ik even uit.
Door het binnen stil zitten krijg ik het altijd koud. Kleverige maai-frutsels trekken stukjes van m'n huid strak en ik wil echt even mens maken van mezelf.
Beneden trek ik de werkkleer in het washok uit, loop de douche in, draai de warme kraan open en ga mijn plas eerst plegen.
Bij terugkomst in de douche steek ik een voet uit om erin te stappen. De koude spetters, ijskoude spetters laten me terugdeinzen. Ja, dat kan gebeuren als Marc aan de leidingen zit. Hard-solderen of zachtjes? Ik heb geen idee. Wel dat er geen warm water blijkt te zijn... Met nog meer kou in het lijf, kleed ik me aan met wat ik zie liggen; een fleecetrui en die vieze broek en sokken.
Fronsend loop ik weer naar boven en zeg m'n schat dat er 'geen druppel' warm water is. Als ik die kraan op z'n aller heetst zet, stopt deze met lopen. Echt geen druppel...
"Echt niet?"... Nee Marc, echt niet!
"Ehm, ja, ow das waar. Er zit nog een warm-water kraantje aan de boiler voor de benedenverdieping". Bijna beschaamd grijnzend loopt hij naar de cave om het kraantje open te draaien.
Ik zit wat stuurs te zitten boven en na een knuffel stuurt ie me naar beneden.
Jaaaaaa warm water!
Marc heeft van de week weer 2 andere blokjes zeep gepakt. (hij wast zich gewoon met blokken zeep, geen tierlantijnen graag) Twee? Ik ruik aan beide en de platste ruikt als een Thermen, een plek om jezelf te verwennen met heerlijke huidproducten, zo'n geur, zacht en romig..
Ik leg het andere stukje terug en begin me in te zepen. Het blokje met z'n puntje en putjes glijdt niet, het voelt stroef aan op mijn huid. Het sopt niet?!!!
Massage-zeep! Eén van de blokken die we van Martine opgestuurd kregen, naast boeken en snoepjes! Geweldig!
Verrukt wrijf ik mijn lijf ermee in. Als een olie die je niet af kunt spoelen zo 1-2-3, verzacht deze zeep en kun je nog minuten lang na masseren. Hier knap ik echt helemaal van op, super. Dus sta ik extra extra lang onder de hete stralen en ben ik al weer vergeten dat ik bijna onder een koude douche ben gestapt.
Marc haalt het terug voor hij welterusten zegt, glimlachend en blij dat het 'vergeten kraantje' zo goed gemaakt is door dat stukje zeep wat geen zeep is. Ook hij moest erg lachen om zijn reactie op dit stukje 'spul' vorige week. Goud voor de droge huid, want als ik naar bed ga voelt mijn huid alsof ik een dag in een Thermen ben geweest, nog steeds!

ps
Mar10e... hoe kom je aan dit spul??
ennuh je boekenlegger doet het ook nog ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten