woensdag 11 mei 2011

Email-brief aan een vriend

Ja H.,
geen link naar een leuk grapje of pps.bestandje dat een glimlach tovert,
Maar gewoon een glimlach van mij, door de kabels heen geperst naar het noorden van NL.
De glimlach om je bijlage (filmpje) en om mezelf.
Heb eind van deze ochtend maar gewoon het ziekenhuis gebeld (gratis vanuit hier naar vaste toestellen in heel europa)
Dus moeders gewoon aan de lijn gekregen.
Tis niet zo ernstig allemaal, ach ja wat is ernstig als je een chronische darmonsteking hebt??
In onze optiek te ernstig om het aan te pappen en nat te houden met een pilletje.
Dat ik niet eerder heft in eigen handen nam door het ziekenhuis te bellen is mijn vertrouwen in mijn vader dat hij me wel even zegt dat ze telefoon op de kamer heeft en wat het nummer is...
Maar ja.... (stomme tut die ik ook kan zijn, nobody is perfect...)

Heb me vanochtend heel druk lopen maken over het a-communicatieve van pa en broer, die niets laten horen, alsof mijn leven ook gewoon doorgaat.
Alsof ik toch niks kan doen hier en ma het niet nodig vindt mijn stem even te horen.
Dus klom ik in mijn toetsenbord en scanner en heb de psychologische oorzaken van haar vermoedelijke ziekten gescand en aan haar gemaild met frustratie, uitleg en mijn zorgen.
Dus samen met het telefoontje naar het ziekenhuis kan ik nu weer typen zonder trillende handen en gewoon m'n ding doen.
Toen de oom van Marc stierf hoorden we niets.
Pas 30 minuten voor aanvang van crematie kregen we een sms-je van de vrouw van een andere neef van Oom T!
Heel kleine familie en dan zo met elkaar omgaan, 1100 km's zijn er dus echt 1100 te veel... gggrrrrrrr
Wat zijn we toch allemaal met onszelf bezig, gatver!
Ik heb getracht om haar te zeggen dat er nog wel meer aan ten grondslag ligt dan fysieke oorzaken van ziekten en ongevalletjes.
Het boek dat ons zoveel inzicht verschaft is voor ons een houvast om wat verder in onszelf te reiken dan 'wat de dokter zegt over ONS lijf'.
Of ze hier nog aan wil??? Ik weet het niet. Heb haar maar op het hart gedrukt dat ze baas over eigen lijf is en blijft en dat de artsen misschien wel ietsies weten, fysiologisch in de buurt kunnen komen van het probleem, maar altijd in het duister zullen blijven tasten over de werkelijke volledige oorzaak van het probleem, en dat alleen zij echt kan genezen en niet alleen door wat pilletjes te slikken.
Maar H., ze zit vast in DE systemen en ik ben 'maar' haar kind, haar dochter die niet all-round verpleegkundige is.....
Ze heeft wel veel leesvoer van me gehad en is bereid dit te lezen zodra ze thuis is, volgende week ergens. (De sleutel tot zelfbevrijding van Christiane Beerlandt)

Over je filmpje;
Mannen in strings ben ik gewend, heb er 24/7 één om me heen... Neemt niet weg dat er inderdaad een glimlach werd getovert op mijn gezicht tijdens het zien van het filmpje over de visboer. Verrassend dat in deze sexueel gerichte maatschappij alle dames mannenbillen niet kunnen verdragen in hun blikveld....
Maar de visboer, marktkoopman of kaasboer in z'n bijna blote kont zou wel eens een keer leuk zijn.
Hier is dat utopie want heksen horen op de brandstapel en tijdens nieuwe maan doe je niks, neem je vrij...
Verder over wat je schreef;
Hier kennen ze niet de begrippen als 'de Complottheorie'.
Die kennen wij wel, maar verdiepen ons er absoluut niet in.
Het is gebaseerd op levensangst en de aanhangers schuiven het weer af op 'de ander', 'de aliens', 'de elite', 'de politieke leiders' enzovoorts alsof ze zelf geen keuze en een stem hebben, niet zelf kunnen en mogen denken en ook alle verantwoordelijkheden in hun eigen leven buiten zichzelf plaatsen.
Ook is er geen tegenbeweging, alleen veel over die theorie zelf en door wie deze geponeerd is? geen 'Club-Tegen' dus....
Weer één van de zovele redenen dat we hier wonen en zo onafhankelijk mogelijk proberen te zijn van de grotere systemen die ons dom en afhankelijk houden
we worden hier zo gedwongen bij onszelf en onze keuzes stil te staan.
De mooie aangekleedde en schijnbare volledige en heftige theorien zijn ook weer door anderen gemaakt, verzonnen, net als religies, net als de samengestelde bijbel waar wat oude knarren veel in gemanipuleerd, veranderd en weggelaten hebben.
Maar even doordenken en de manko's vallen op als mazen in een net.
De oorspronkelijke geschriften, voor zover vertaald in begrijpelijk engels en nederlands, zijn ronduit prachtig, volledig en er is voldoende ruimte voor misteriën om die zelf in te vullen met gezond en liefdevol hart en verstand.
God ben je zelf!!
Als we allemaal zou zouden leven als wij hier, zouden er geen arbeiders meer over zijn voor het telen van genetisch gemanipuleerd basisvoedsel voor het maken van die maaltijden waarop de elite teert, klopt. Ook geen goud en diamanten meer, geen ijzererts voor wapens, geen olie voor brandstof, geen pilletjes en poedertjes voor het in stand houden van de luchtverontreining om die onmondige domme mensen bang en ziek te maken om dan in privé-klinieken de rijken in leven te houden, dit weer ten koste en op kosten van de basis-verzekerden of de mensen die deze niet hebben....
Ik weet het H, wij weten het, en met M&M, jij, onze gast MarK, zovele zovele anderen, zovele, onderschat 'onze' kracht niet.
Wij hebben het bewustzijn, deze is op lange termijn krachtiger dan welke atoomkracht, dan welke komeet die ons bedreigd, dan welke aliens dan ook.
Het is het bewustzijn van de liefde voor het leven zelf, daarom ook "ik ben God zelf!"
Vanuit deze overtuiging zorgen voor een heel kleine mooie cirkel om ons heen die soms (zoals tijdens ons mailcontact) andere cirkels raken en zo langzaam maar zeker een enorme overlap hebben en een heel grote vlek veroorzaken.
Deze vlek is steeds groter aan het worden, de weerstand tegen waar jij ook zo op afgeeft zal steeds groter worden.
Jouw bevestiging in je gescheld, hahaha, lekker hoor!!!!, doet mijn bewustzijn groeien, de kracht en de liefde.

Ik zend je de zon!

Tien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten