donderdag 23 december 2010

Kerststress

Ook hier niet anders; kerststress. Dat houdt in dat het stadje vol auto's staat en men geagiteerd is een eindje te moeten lopen met teveel boodschappen. Dat dezelfde wijn verpakt in kartonnetjes twee keer duurder is als de wijn in een herbruikbaar vaatje, dat mensen voor de middag alles thuis willen hebben en geen hand over om in de stromende regen een paraplu vast te houden.
Men komt dus zelfs niet binnen om te schuilen onder het genot van chinese thee of een kopje koffie en een knabbel. De omzet voor vandaag is 15 euro :-(
We babbelen over de chinese internetcensuur en de mentaliteit van de fransen versus de chinezen. Ik word vanavond juichend en giechelend toegevoegd als vriendin op Facebook. Ik geef Dominique en Michaƫl een mooie decoratie kado voor hun hulp & gezelschap.
Ik doe voor 37 euro kerst- en weekendboodschappen en ben content over de afgelopen week. Hoe ik me hield, de omzet, de interesse, de resultaten van mijn gefreubel in de ijskoude schuur, het geheel en verloop van zaken. Het was een bijzondere ervaring die ik graag nog eens overdoe, maar dan met de opgedane kennis.
Mijn kerststress bestaat uit het op willen ruimen van ons huisje, het plaatsen van de mooiste guirlande, krans-met-lampjes en nog een schat van een stukje op de kast en het schoonmaken van de badkamer. Maar vandaag ga ik eerst tijd besteden aan een kerstgroet aan mijn familie. Dat deze niet als kaart op de post kunnen is jammer, maar dat maakt de wensen zelf niet minder waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten