maandag 26 oktober 2009

ADSL-Update

Met de moed der wanhoop is Marc maar weer eens in de telefoon geklommen vanochtend. Met France Telecom, het nummer voor klanten waar ze engels spreken.
Hij wordt, na lang wachten, goed geholpen. Wat blijkt;
- De lijn moet eerst geschikt gemaakt worden voor ADSL. Dat houdt in het omzetten van een knopje of 2, ergens.... (niet gebeurd tot op heden)
- De ADSL-aanvraag van een kleine maand geleden is 'stopgezet' nadat de telefonische verkoper een verkeerd product heeft aangeboden. Een sneller ADSL-abonnement, dat niet kan op onze telefoonlijn. Omdat het systeem dit abonnement niet kan verstrekken, is de gehele aanvraag op non-actief gezet. Wij hebben daar niets van gehoord.
- Zodoende is er geen modem verstuurd en hebben wij geen bevestiging van aanvraag ontvangen, geen klantnummer of eerste nota.
Volgens zeggen wordt de lijn nu wel geschikt gemaakt voor ADSL en zijn er 2 modems onderweg?..... Het moet allemaal niet gekker worden. We hebben te doen met alle medewerkers van FT. Maar meer nog met onszelf. Wat een geduld en uithoudingsvermogen hebben we nodig (gehad).
Na het eerste bezoekje aan ons huisje hier, is Marc al gaan kijken en informeren wat de mogelijkheden zijn hier. Eerlijk is eerlijk, we zijn 1,5 jaar verder. "Of we nog een weekje kunnen wachten"?????????
Wel ja, waarom niet!

((nu maar hopen dat de modems gewoon met de post komen en niet met een koerier. De koerier uit deze regio zendt pakketten met een moeilijk te vinden adres gewoon afzender retour))

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen