dinsdag 23 maart 2010

De grote schoonmaak

Een volgende meewerkende gast is een volgende reden om de grote schoonmaak aan te vangen.
Ik maak de zijkamer in orde, zet het raam open en met oranjebloesem-geur maak ik de verwarming schoon. Het één is nog niet klaar of het volgende dient zich aan.
Terwijl Marc op z'n Marc's weer knutseld aan de buitendouche, ruim ik zakken leeg met stoelkussens, naaistoffen, schoenen en winterkleer. Ik was de tochtgordijnen uit die daarna een zoompje moeten krijgen. Reden om me weer met de naaimisschiene bezig te houden.
Opeens zie ik Marc met strohoed, korte broek en een T-shirt in de weer en hij zoekt zijn sandalen....
Ik loop te puffen in een wollen coltrui met daarover een fleecetrui en een zwarte lange broek.
Voor ik daar wat aan kan veranderen moet ik eerst achter de kledingkast duiken om achter het schuine dak de dozen te verplaatsen met zomerkleer. Ik heb het wel erg netjes opgeruimd van de herfst en heb zo een bloot zomerjurkje eruit getoverd met een luchtig vestje.
Ik voel de wind weer op mijn huid en de zonnestralen. Wat een verademing, de lente. We vieren het terwijl we het huis en de tuin een beetje zomerklaar maken.
Fantastisch!!! De winter is echt helemaal voorbij. Iedere dag weer meer bloemen om ons heen en de onvermijdelijke vliegen. Het zal met het 'ongedierte' dit seizoen wel meevallen door de strenge winter.
Er is een begin gemaakt met het woonhuis dak poetsen en boenen. De deuren staan weer open en de wind waait door het huis. Morgen ook een frisse extra bries.
Schoon schip vandaag en morgen, heeeerlijk....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten