donderdag 4 maart 2010

vroegste lente; foto's

Laat licht

Perzik-boompje

Een Paardebloem is NU wel heel erg mooi.




Wilde primula (geelbloemig)


Vergeet-M&M-Nietjes


Selderij



Prachtig uitzicht

Gewone primula's

Knopje

Een vroege Iris

Kerstroos oftewel een (wilde) Helleboris

Hazelaarknopjes

Witte bosviooltjes

Gewone Bosviooltjes

Het paarse Bosviooltje

Akelei die uitloopt



Een koffieleut uurtje loopt wat uit. Ik ga naar de markt om 3 gebakjes te kopen en 1 brood. Verder schud ik Pierre de hand en schenk alle mensen een glimlach. Het regent weer, of nog. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik spreek met H. alle roddels door en met z'n drieƫen gaan we even de diepte in. Op de terugweg zwabbert de auto over de weg, er zit al een aantal weken een kruisschroef in een achterband. Nu is het tijd om die te repareren met een speciaal setje dat we al jaren in huis hebben.
Het mini compressortje die op een accu van een auto past moet de band weer op spanning krijgen. Het is een gehannes in de modder, maar met goede moed sluiten we het kleine handige apparaatje aan. "Heavy Duty Compressor" heet het ding. Maar na 1 bar lucht stopt het ermee. 30 Minuten afkoelen zegt het label. Maar de compressor is niet heet, zelfs niet warm. Ik ga maar foto's maken in het bos met Aai in mijn kielzog en castel op kop vooruit. Ik ben op zoek naar de gecultiveerde helleborissen die Marc vorig jaar heeft uitgepoot in de vallei. Ze zijn onvindbaar en terwijl ik zoek, foto's maak van alles dat mijn ogen streelt en Aai blijft miauwen, haalt Castel een poeltje leeg van takken. Wat ze in de rivier ook graag doet. Takken horen niet in het water, water moet water zijn, niet meer en niet minder.
Ook na terugkomst, een uurtje later, doet de compressor nog steeds niets. Wegwerp-kwaliteit dus. De band is wel hard genoeg om ermee naar een pompstation te rijden om hem verder op spanning te brengen.
Verder een hele rustige dag, te nat om buiten wat te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten