donderdag 10 juni 2010

Mix-Post

Een rupsje
Donzig wuppie (ik corrigeer; Donzig Beesie)
En zo snel --->


Het gaat echt stormen 's middags. We sleutelen eerst aan de auto's. Eerst de blauwe laro uit het chateau (ik ga dan aan de achterkant hangen, de wagen is 0,5 cm te hoog, de banden te hard of de watertank is niet gevuld), de rode erin en een poging wagen dat kabeltje terug te frutteren. Wat blijkt na een uurtje poetsen en kijken, aan kabels trekken en andere pogingen? De kabel is achter de teller losgekomen en aan de onderkant, toch die steen die erachter is blijven hangen... Dus het dashbord uit elkaar geschroeft, auto uit, de 'pit' in, daar de kabel meer ruimte geven, terug de auto in en vastzetten... Wat een gedoe, maar het werkt weer. Met het uitrijden van de blauwe zien we een plasje diesel, dus we zijn nog niet klaar met sleutelen. Dit euvel was zo verholpen, het dieselfilter-dopje zat er wat losjes op. Omdat het van dat bijzondere weer is (te weten zon en storm) blijven we buiten rommelen. Ik wil graag de storm ervaren, maar moet eerst de moestuin in om planten met stokjes te helpen de zware winden te overleven. Ik word bijna de helling afgeblazen, maar door de storm zo te ervaren, de kracht te voelen en me eraan over te geven blijft de onrust niet toenemen, de wind neemt het mee.

Even voorstellenDaarna het stalpad af... met camera, misschien kan ik de wind fotograferen, of de gevolgen daarvan.
Bij de eerste bocht die ik van de week deels gemaaid heb trap ik weer bijna op een slang.Weer zo'n joekel en dit keer was ik op tijd....!!!

Via de terrassen loop ik omhoog, voel de storm, laat hem me helemaal inpakken, laat hem door me heen waaien, alles schoonblazen, machtig!
Het bamboe-bos gaat te keer, het klinkt als een eentonige voorstelling van Slagerij Van Kampen. (slagwerkgroep/-band)
Ik ga bij het wildpaadje op mijn rug liggen en kijk en film omhoog. Later op het scherm ziet dit eruit als in de tropen.

Dan bekijken we de nieuwste film van Michael Moore "Capitalism, A love story". Daar volgt tijdens de boterham een leuke felle discussie over. Controversieel voor amerikanen, erg amerikaans in onze ogen en er zitten bijna letterlijke verwijzingen in naar De Complot-theorie. Marc en ik zijn het in essentie wel met elkaar eens. Dus het 'dispuut' (op echt franse wijze in het nederlands) is voor de laatste slok melk wel ten einde.
De dag ook, moe van alle indrukken, het schoongeblazen worden en de olie- & dieseltroep sluiten we de dag af. De wind niet, die raast nog even door.

2 opmerkingen:

  1. Lief! Die Wuppies heten nu Beesies. Ze hebben weer wat nieuws verzonnen om de nationalistische Nederlander geld uit de zak te kloppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gelijk google-en op 'Beesies', want tv kijken we hier niet en Nederlandse commercials al helemaal niet...
    Ik lig hier in een deuk na het zien van die Beesies. Moet eerlijk zeggen, dit gefilmde beesie was me meer waard om te zien dan de AH-vent van de AH-reclames met AH-Beesies, maar goed!!

    BeantwoordenVerwijderen