donderdag 16 december 2010

In weer en lint


Vroeg sta ik op voor die rotboodschappen voor een maand. De berijpte natuur maakt erg veel goed. Ik kan het ook niet laten halverwege een keer te stoppen om een best aardige kerstversiering te fotograferen. Dit dorp is zomers al bekroond met drie sterren voor het gebruik van bloemen in het openbaar groen. 's Winters doen ze het net zo leuk met diverse opstellingen. Een kerstman in een houten kotje die in een ketel hete soep staat te roeren, mansgroot, niet kinderachtig. Een wagen waar normaal paarden voor horen en zomers is deze één grote bloemenzee en deze kerstman is normaal een boerin & boer met producten in een mandje. Het dorp zelf is niets bijzonders, maar altijd versiert. De sneeuwpopjes overal langs de kant van de weg zijn gemaakt van plastic zakken met van die vlokken voor het verpakken van tere spullen...
Na het opruimen van 2.5 kruiwagens vol boodschappen en een boterham duik ik de schuur weer in. Het sneeuwt vandaag losse stuifsneeuw, vrij grof waardoor het op fijne hagel lijkt. Het is ijzig koud, somber. Marc gaat het dak op met een klimconstructie om te proberen op de kopse kant de lauzes na te kijken. Het is geen succes, hij krijgt geen grip op de gladde stenen, maar nagekeken is het nu wel.Ik freubel door en geniet van het lint. Het is zulk mooi spul, toch zonde... een beetje... het schiet wel wat meer op.
Ik richt vast de stelling een beetje in. De planken ga ik draperen met doorzichtige organza-gordijnen die hier ook maar liggen te niksen sinds ze verhuisd zijn. Morgen nog twee tafellopers afronden en twee kleine kransen. Dan lakens zoeken voor op de tafels en kijken waar ik alles in ga verpakken wat nu nog niet in dozen zit. Dan is het zaak de prijskaartjes te schrijven. Ik heb stevig gekleurd papier in strookjes gesneden en ze alle beplakt met een mini kerstboompje, sneeuwpop of kerstmannetje. Ze zien er schattig uit.

En voor al wie filmpjes altijd erg leuk vind;
http://www.youtube.com/watch?v=uhoW-BeMMcQ

1 opmerking:

  1. Mooi hoor Martine!

    Hier vandaag ook ijzel en regen en natte sneeuw, maar sinds 18 uur weer echte krakende verse sneeuw, heel heel mooi en stil.....

    BeantwoordenVerwijderen