maandag 6 december 2010

Werken in de wolken



Wij leven weer in een dikke wolk, (heerlijk droom ik verder in deze kleine natte wereld)
Het regent of het miezert of het giet, (De sneeuw is zonder zon ook verdwenen)
De fabriek draait op volle toeren, (De schuur staat inmiddels barstensvol)
Cros vangt nog steeds muizen terwijl hij zich laat doorweken, (natte katten zijn zo aandoenlijk)
En 'men' weet nog steeds niet wat mijn vader nu precies scheelt..... (Ik blijf cynisme houden over het vertrouwen dat we menen te moeten hebben in deze wetenschap, terwijl ze na 4 volle dagen nog niets weten.)

De grote guirlande van vorig jaar knap ik op. Hij krijgt weer 50 lampjes, is 2 meter lang en wordt mooier als vorige kerst. Ik geniet erg van het in de schuur werken aan de decoratie's, mijn gedachten hebben de vrije loop, Cros en Aai komen af en toe een rondje doen. Castel gapt weer houtjes en dennenappels weg of slaapt opgekruld op het dennegroen in een hoekje. De regen tikt op het zeil waarmee de helft van het dak bedekt is en het vriest niet meer in de schuur. Alle decoraties staan op de nieuwe muur onder het zeil, aan ieder vrij haakje of uitsteeksel. Ik ben ongeveer op de helft. Als de linten binnen zijn, kan ik alle kransen afmaken, ook de tafellopers krijgen dan wat meer body.

1 opmerking: