donderdag 11 augustus 2011

Finalement

Zaterdag naderden we het bospad en er staat een bord, jaaaa, niet zomaar één bord van de achterkant gezien met 'voorrangsweg', maar een bord extra met de melding dat na 2.8 km het asfalt ophoudt en daaronder een snelheidslimiet van 30 per uur. Na dit asfalt wil dat zeggen dat het officieel verboden is om met gemotoriseerd vervoer verder te rijden, als er maar zo'n bordje staat.



Tot onze grote vreugde staan er ook twee bordjes, beneden en boven, met 'verboden voor motoren' en is het paaltje van de wandelroute goed geplaatst. Ons eerste verzoek is gedaan vroeg in de lente van 2009. Eindelijk, eindelijk is het dan zover dat ons verzoek ingewilligd en uitgevoerd is. We zijn hier dan ook heel blij mee!








Ook heeft Marc de vorige verhuisronde de grote parasol verhuisd. Het gevaarte heeft wel flinke verzwaring van de voet nodig. Nooit meer de stoelen schuifdans, geen verbrande stukjes huid meer na even een hapje eten en een drankje doen, ruimte genoeg voor ons, de visite en hond en katten, ideaal! Demonteerbaar is hij ook, dus ruimen we hem na ieder seizoen gewoon weer op, zoals we dat in Nederland ook deden. Dankzij een speciaal spulletje dat ik kocht in Nederland, is de parasol erg schoon en bijna wit, het ziet er stukken verzorgder uit zo!


Een lieflijk plantje met babyblauwe bolbloemetjes en de grootste distel die ik ooit zag in deze regio. De distelbloem is ongeveer 10 cm groot, wat mijn ogen zien, kan ik wederom niet goed vastleggen op foto, maar distel komt best over vond ik zelf.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten