zaterdag 13 augustus 2011

Actie









Afgelopen dagen heb ik wat moeite met opstaan. Ik word hier steeds liever voor mezelf, alleen mis ik dus het mooiste stukje van de dag, das jammer. Ik ga dan ook niet eerder slapen dan tegen eenen, ook al ga ik vroeger naar bed, fijne boeken pinnen me vast op de vroege uurtjes van de nieuwe dagen. Vooruit dan maar. Met flinke house-muziek werkten we nog wat aan onze entreprise d'internet en ik kijk over het spatluik even naar buiten als ik de volle, erg volle maan als een spierwit vlakje de hemel en het terras zie verlichten. Geen enkele ster is sterk genoeg om zich te onderscheiden door een maanlicht als dat van gisterenavond, prachtig. De oude katers zitten buiten gewoon maar wat te zitten, Castel is al lang onder de wol en ligt met 1 oog open te wachten op haar welterusten-brokjes en dit geheel wordt opgeluisterd door een uilen-vergadering-op-lange-afstand. Het blijft magisch, dit moment van die volle maan die zoveel doet met wat er hier op aarde is en het effect. Ik droomde; Ik ben met twee vrienden golven in een flink wilde beekbedding aan het tellen en analyseren. Woest stromen ze over de rotsen heen die in ons blikveld liggen en nemen zelfs flinke keien mee. Wij staan wat hoger op in de bedding, droog en op veilige afstand, denk ik. Op het moment dat ik zie dat een kei zo groot als een flinke skippie-bal over de rotsen wordt geduwd door de enorme kracht van de golf, doet een enorme schaduw ons naar boven kijken... Een rots zo groot als een klein huis komt over ons, met zo een snelheid, dat ik geen tijd heb mijn uitroep naar een vriend links van mij af te maken. Splut. Zo snel gaat dat dus, zo snel kan het voorbij zijn, terwijl ik nog wacht op de verpletterende indruk van een vallende steen, maar nee, niets meer. Ik ben natuurlijk gelijk wakker, einde droom, nogal abrupt! En echt goed wakker ook! Om 6:24, tijd om op te staan, het was Haan² die me al riep. Volle maan, vallende rotsen, energie, dus die vervelende maandboodschappen dan maar...

Wat een energie door het verpletterende wakker-worden vandaag!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten