woensdag 24 augustus 2011

Wekken



Gewekt blijven groenten en fruit langer houdbaar als in de vriezer. En hebben we de beschikbare ruimte daar nodig voor brood en vlees. De oude wekketel die we vonden in de schuur is nog prima, de brander nieuw en de gasfles komt uit de gaskachel die altijd onder mijn bureau staat. Voor het werkgemak toch maar zo'n wekthermometer aangeschaft, dus na het doppen van alle boontjes gaat het toch echt gebeuren.

Terwijl er ook nog sap staat te stomen zet ik steeds een wekkertje en strek me uit op de bank met alle luiken, deuren en ramen potdicht, want de hitte is niet te doen.

Het is allemaal erg tijdrovend, maar ik ben gezegend met het hebben van tijd.

's Ochtends merk ik dat 1 wekpot een te dunne ring heeft meegekregen van de fabriek. Die boontjes vries ik verder in nadat we er een kostelijk maaltje van gesnoept hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten