maandag 10 mei 2010

echte zondag

Gisteren een lamlendige dag, een echte zondag metonweer en veel regen, somber (lees donker) in huis. Ik doe mijn best aanstalten te maken met de keuken, maarhet lukt meniet.
Uiteindelijk doe ik weinig. Bak appelflappen die mislukken, het bladerdeeg zal wel te oud zijn geweest. Met een spatel moet ik de platte flappen van het rooster schrapen, terwijl de helft van de heerlijke vulling op het bakblik eronder aangekoekt ligt te zijn.
's Middags dwing ik me te gaan maaien, het is eindelijk even droog. Marc werkt verder aan het ezelhek, wat heel zwaar is op de ontzettend stijle helling.
Tijdens het onweer gaan hier alle pc's uit en de stekkers uit hun stopcontacten.
(Stop contact ???)
We vinden uitgekotste brokken van Castel en we reageren alletwee hetzelfde... Ach gosshie, net als bij vrouwen nu al ochtendziek. Dus ze blijft, zwanger of niet. Alsof we haar het moederschap gewoon gunnen en ook met haar meegroeien. We hadden voor een morning-after prik naar boven kunnen gaan, maar geen van twee gaan we tot actie over.
De soep wordt dus niet zo heet gegeten als het wordt opgediend.
Ik ga vroeg naar bed... Een echte luie langzame regenzondag, ach, mag ook wel eens een keertje.
Zou ik vandaag meer energie hebben voor de keuken??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten