zondag 24 maart 2013

Een rommelzondag 'as usual'

Vandaag had ik er echt zin in; het oude hekwerk langs het bospad ontdoen van brem, bramen en heide, oude verrotte paaltjes eruit halen met een hamer en een priem. Nieuwe gezaagde palen staan al klaar voor een volgende 30 meter gerenoveerd hekwerk. Het smoelt gewoon beter, een net hek. De nieuwe palen de grond in krijgen is een samen-klus. De grond leent zich er nu eenmaal niet voor om 'ff' gaten te boren met een grondboor. Dat is een klusje waar geduld voor nodig is, de grond zelf bepaald waar die volgende paal kan komen. Dat vrijmaken kost net zoveel geduld en ik vind dat nou echt zo'n lekker rommelklusje in m'n up met de twee honden duttend op het bospad.
 Hoe het eruit zag.

 Hoe het er nu bij 'staat'. 

Hoe het wordt....

Het levert me een avondje stoken op, die oude paaltjes willen prima branden. Tevens een mandje met aanmaakhout, het gaat in ene moeite door.


Katten, 5 is genoeg, denk ik. D(on) Q(uichotte), onze vampier, sprinter, bomenklimmer, non-chat.

Het mooiste katje dat ik ooit had, Merlin.

Sooty, 9 maanden jong, wijs. Niet mee sollen, want ze zal je krijgen, maar zo lief..... Nogmaals, niet mee sollen; handschoentjes aan! 

 Daar zijn ze dan; die perzikbloesems :-)

A haalde vandaag Balou op. Het is tenslotte zijn schoothondje. We kletsen terwijl Balou voor het raam staat te blafzeuren. Heerlijk beest om als logee te hebben. Mag altijd komen. Ergens wel fijn dat Balou weer naar huis is. Het is geen kleintje en er moet rekening mee gehouden worden. Maar hij bracht me wel weer iedere ochtend naar het meer, wat ook Castel goed doet. Lekker zwemmen en spelen en rollen in de dode sprieten van de wilde kamille. Dat knettert alsof het vuur is, heel apart. 

1 opmerking: