donderdag 26 augustus 2010

Waterwolf

Met dit weer hoef ik maar één stap richting het stalpad te zetten en Castel is me al vooruit richting de rivier.

Waar ze al lang in zwemt als ik flink bezweet beneden kom en me toepiept dat ik takken moet gaan zoeken voor haar om ze uit het water te vissen. Vaak zijn de gegooide takken te min. Dan komt ze aangezwoegt met een boomstam, om die grommend, happend, krabbend en spugend klein te krijgen. Vandaag blijf ik extra lang beneden. Naast waar ze bezig is haar boomstam te vermorzelen als een wolf die honger heeft, ligt een niet zo lang aangespoelde vis van een centimeter of 40. Met een tak draai ik het kadaver om en zie; zongegaarde vis, je zou er zo je tanden in zetten mits al die torretjes en kevers er niet in en uit liepen en ik flink verkouden was geweest. Ik stond uit de wind, maar voor mijn plezier het dier voorbij lopen om aan de andere kant van de rotsen een kijkje te nemen doe ik liever niet. Een filmpje met een luchtje.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten