woensdag 18 juni 2008




Zeer heftige weken achter de rug. Marc voor 5 dagen met zijn broer naar de Alpen, broeder-uitje wat er anders niet van gekomen zou zijn. Dus nu in 24 uur de auto uitpakken, wassen, inkopen doen en auto weer inpakken voor wederom 5 dagen ons nieuwe stekkie. De sleutels kunnen we dit x ophalen bij Christian zelf in Saint-Flour. Voor hem is het heen en weer rijden al te ver, hij heeft het druk met zijn werk aldaar. Een vakantie-woning ligt namelijk nooit vlak naast je woonhuis, dus alle begrip hiervoor. Weer mogen wij in het huis koken, vertoeven en slapen. Over wat schoonmaken of paden vrijmaaien maakt hij ook geen probleem. Dus bosmaaier en bomenklimspullen, kettingzagen, alles gaat mee.

Mijn ouders komen ook kijken. Ze hebben wat vrije dagen opgenomen en maken de tocht van 1056 km's 'ff' op 1 dag! Geweldig dat ze dit nog kunnen doen. Het betekend heel veel voor me dat ze dit ervoor over hebben om te weten waar ik me de rest van ons leven wil gaan 'verstoppen'...

Op de foto's Samba. Dit is de hond van de buurman van onze makelaar aldaar. H & T (makelaars-stel) zijn bereid om ons in heel veel dingen te steunen. Als we stuk lopen op de taal bijvoorbeeld. H heeft zelfs voor ons een afspraak bij de bank geregeld zodat we er een rekening kunnen openen dit weekend. Maar hun buurman gaat met pensioen en in een flat wonen. Dus Samba heeft een nieuw huis nodig om op te passen. Wij willen daar erg graag een lieve buitenhond, dus na het zien van deze foto's waren we op slag verliefd. Wat een geweldige uitstraling heeft dit dier! Samba zal wel haar vriendje gaan missen, dat is de hond van H&T.

Tussen alle hectiek in heb ik besloten te stoppen met roken. Dat wilden we pas aanpakken als we daar wonen, maar na 5 dagen alleen en een pijntje in mijn borstkas heb ik er letterlijk tabak van. Als ik stiekem toch probeer een shaggie te roken voel ik me verschrikkelijk ziek worden. Dus met een beetje steun uit mijn omgeving , vermoed ik dat het me dit x best gaat lukken. In onze omgeving rookt er vrijwel niemand meer. (vast niet voor niks)

Nu even de tijd onze blog bij te werken. Na komend weekend zal ik weer veel foto's erbij kunnen plaatsen, bijvoorbeeld van het stalletje. Daar kun je nu nog amper komen.

Het compromis de vente wordt door de notaris getekend, Christian en wij hebben een machtiging daartoe verstuurd. We kunnen en willen niet meer terug en kijken ernaar uit om alles hier achter ons te laten. Met behulp van een financiele wizzkid proberen we alles zo helder mogelijk te krijgen. Want bedrijven hebben, verkopen, huis verkopen ten tijde van een slechte huizenmarkt, abonnementen opzeggen, bedrijf stopzetten en aftikken met de belastingdienst alhier valt niet mee....

2 opmerkingen:

  1. HOi M&M.. leuk hier alles weer eens te lezen.
    een heel lieve hond, Martine...die gaat het goed krijgen bij jullie.
    WAt sterk van je dat je met roken wilt stoppen.. het zal je lijf en huid goeddoen... ik zal je in gedachten steunen hoor.

    greetzzz Sjanne

    BeantwoordenVerwijderen