donderdag 26 juni 2008

het niet-roken





Nu al 1,5 week rookvrij.
Het valt mee, ik mis de gewoonte wel, maar zoals ik al snel afgeleid altijd heel de dag door bezig ben met van alles en nog wat, valt dat gemis heel makkelijk in te vullen.
Verder is het ongezellig voor Marc, die nu alleen staat te paffen steeds.
Ontziet me wel een beetje.
Na het eten savonds is het moeilijkst en als ik gespannen ben of onenigheid.
Dan zou ik er heeeel graag weer aan willen.
Marc wacht met roken tot ik er heel sterk in sta, hij zegt een draak van een man te worden als hij helemaal stopt.
Hij rookt er een handvol per dag nu, is al heel veel minder. Maar daar in het groen is het echt niet nodig, de rust die in die plek aanwezig is is zo puur, zo schoon en zo eerlijk dat rook er niet bij past. Ik ben ook nog een stukje gaan wandelen dinsdagochtend. Even naarde waterval....
Dat is een zware klim geworden door bramenslierten en gladde natte stenen, zachte moskussentjes en lieve kleine bloempjes overal, schaduwspel en varens en het gezang van vogels. Heel zwaar maar zo ontzettend mooi! Dus zeker de moeite waard die betere conditie!!! en meer lucht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten