maandag 11 oktober 2010

ramppuzzel


Puzzel nummer 2 blijkt een waar drama. Een mooi plaatje maakt nog geen leuke puzzel. Vele stukjes van dit drama lijken effen van kleur of de kleurnuances zijn zo subtiel dat je niet weet of een stukje in de ene hoek zou kunnen gaan passen of in de tegenoverliggende hoek.
Ik vond het een prachtig plaatje, dit vind ik nog steeds. Luis Royo is een begaafd tekenaar, schilder or artiest, hoe je deze kunst noemen wilt. Maar om er een puzzel van te maken is bijna wreed. Ik dacht mezelf en m'n lief er een plezier mee te doen, maar schijn bedriegt echt in dit geval. We krijgen eind deze week mijn ouders op bezoek en daarna m'n schoonvader-met-speelse-hond. Dus de puzzelplaat moet even wijken voor het bezoek en deze puzzel moet af.
Nooit meer zal ik zo'n rotpuzzel kopen met honderden stukjes die op elkaar lijken en kwa kleurpallet allemaal hetzelfde zijn.....
Mooi blijft hij en het is jammer dat we hem na zoveel moeite, gezucht en gesteun, zere knieën en ruggen alweer terug moeten stoppen in de doos met al z'n 1500 stukjes.....

1 opmerking:

  1. Ik ben ook met zo'n rotpuzzel bezig :-), gekregen voor m'n verjaardag, 2000 stukjes gras lucht en rotsen. O ja, er staan ergens nog twee paarden in......hij is niet eens mooi, maar nu ik er éénmaal mee bezig ben ga ik toch maar door. Heb bij een houthandel een enorme plank gescoord voor weinig, maar misschien is zo'n puzzel-rol wel een idee.
    http://cgi.benl.ebay.be/Puzzle-Roll-500-2000-stukjes-Jumbo-Nieuw-/400161497779?pt=LH_DefaultDomain_123&hash=item5d2b7be2b3

    BeantwoordenVerwijderen