vrijdag 8 oktober 2010

Kijkers

Het herfstweer hier is ronduit fantastisch te noemen, af en toe een flinke verkoelende wind, de zon is nog warm, net niet 'te', de nachten zijn fris en vochtig, waardoor de gorges gevuld met wolken wakker wordt en het gras bedauwd is. Een wandeling naar die eenheid is de moeite waard. Twee volmaakte paddestoelen die lieflijk samen opgroeien en ook door één naaktslak als huis en proviand gezien worden.

Ze zijn heel lekker, maar ik laat ze staan.
Aan de overkant hoor ik steeds een man roepen, het lijkt of hij om de minuut 'Jan' roept. Even knijp ik hem, misschien is het een jager die castel en of mij ziet lopen en niet goed thuis kan brengen wat er loopt. Jagers zijn ook mensen, en er gaat nogal eens wat mis. Ik loop niet in een felrode jas, zo vroeg wordt er nooit gejaagd. Castel heeft het er ook niet op, gelukkig staat de persoon aan de overkant van de rivier en al zou hij denken dat we wild zijn -dat zijn we ook wel een beetje af en toe- dan nog is de afstand te groot.

Gisteren zijn we oud hout gaan halen bij P, de auto gaat zowat door de assen en bij gebrek aan energie staat de auto nu nog op de oprit. Die ruimen we rustig leeg en ruimen nog meer rondslingerend hout op.
Ik maai voor de laatste keer rond het huis, kook een hapje en na de afwas naai ik een tunneltje in het schaduwdoek a 11 meter lang om er daarna een koord in te rijgen voor het bevestigen aan de nok van de zwembadoverkapping. Later blijkt dat het tunnelzoompje aan de verkeerde kant van het doek zit. Morgen maar weer opnieuw dan. En zo vergaat de tijd, verwelkt het alsof het een daglelie is...
's Avonds krijgen we telefoon van de huisoppas; er zijn kijkers geweest.
We kunnen onze oren niet geloven na meer dan 2,5 jaar, kijkers voor ons huis!!!!!
En één kijker is geen koper, maar wel een beweging in de trage stroperige afgekoelde huizenmarktsoep.
Dat is even niet te bevatten. Makelaar en oppas hebben expres niets laten horen voor de kijkers zouden komen om ons niet blij te maken met een dode mus. Kijkers waren serieus geinteresseerd, hebben in alle kasten en de koelkast willen kijken, maar hadden wel de intentie het huis te slopen en er een nieuw voor in de plaats te zetten, apart... Maar wij hadden dus wel Kijkers.....

3 opmerkingen:

  1. Jaaaaaa, dank je wel, zo draag je met je duimen bij aan de beweging!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik duim mee !, Je hebt er maar ééntje nodig.
    (een koper bedoel ik dan...)
    Maar slopen.... wat zonde :-(

    BeantwoordenVerwijderen