zondag 5 september 2010

rectificatie

Het is geen marmot, het is een Muskusrat!!
Ja, dat krijg je ervan als je nog nooit een muskusrat gezien hebt, en ook geen marmotten in het wild.
P & W, veel dank voor deze wel zeer nuttige opmerking.
Ik moet een beetje lachen om ons, zo in het wild als mensen uit een verstedelijkt gebied. Dat weten we dan ook weer. Ik twijfelde al toen we hem aantroffen, die staart.... Er schoot nog even door me heen, "sinds wanneer hebben marmotten een lange dikke staart".
Ik denk bij marmotten altijd nog aan de hamster en de cavia die we hadden toen mijn broer en ik nog klein waren, ook geen staart, niet noemenswaardig te herkennen als zodanig.
Dus een muskusvachtje dan maar, zonder welriekende geur, gewoon een vachtje. Het leer is als perkament zo dun en hard. We moeten het nog verzachten door met een rond voorwerp erover te wrijven in ronddraaiende bewegingen. Het zal mij benieuwen.
Ik blijf trots op dit schitterende vachtje, rat of marmot!

Andere werkzaamheden;
Gisteren hebben we 'even' al het hout achter het zwembad verplaats naar diverse beschikbare plekken. Nu heeft Marc zicht en loop- en meetruimte voor de golfplaten aan de achterkant van de zwembadoverkapping. Het wordt nog lastig, de lengte van de platen is niet zo geschikt, het zal met een beetje sneeuw door gaan buigen. Ook passen de meterbrede platen niet precies op de spanten. Dus daar wordt nog over gebrainstormd. Het was 4 uur sjouwen om het hout weg te krijgen.
Het bewateren van de moestuin gaat natuurlijk gewoon door, evenals alle bloemen. De waterbakken blijven nu wel gevuld door de nieuwe slangen. de oude waren gewoon te nauw en zaten te snel verstopt met rommel of luchtbellen.

1 opmerking:

  1. Klinkt wel minder lief zeg maar, maar dat zegt meer over mij dan over die rat...

    Het blijft een mooi vachtje!

    BeantwoordenVerwijderen