zaterdag 18 september 2010

krieltjes

Vandaag staat in het teken van alles afronden om weg te gaan. Ik niet, maar m'n lief gaat 'schatgraven'. De twee andere mannen komen los van elkaar ook in een camper, omgebouwde wagens of het witte tupperware op wielen. De auto moet aangekleed worden, dat kan met een omgebouwde landrover. Watertanken vol, gereedschap mee, schep, zandladders en een kist op het dak voor een overall, laarzen en regenkleding. Ik doe als vanouds de binnenkant. kastjes volstoppen met eten, drinken, z'n whiskey-glas goed ingepakt en de fles Gardhu mee die hij voor zijn verjaardag kreeg. Nee, Marc is geen drinkert, hij geniet ervan af en toe eens een lekker glaasje te drinken. Te diep kijkt hij nooit, de controle is hem dierbaar en dat houd mij ook in het gareel, verslavingsgevoelig als ik ben.
Ik was de kleding die hij graag draagt, bak 4 kleine appeltaartjes die goed lukken en verpak er één voor zijn tripje.
Verder staat op het middagprogram; aardappels rooien. We hadden 2 vakken met 4 rijen een maand na elkaar gepoot. Eind april dat 2e vak en volgens de boekjes kun je ze na 4 to 5 maanden rooien. De vorige oogst was mager en ze waren als krieltjes zo klein, terwijl ik het grootste kaliber Binten!! had gekocht, omdat we ze zo vaak bakken.
Maar wederom was het een krieltjesoogst. Wel iets meer stuks per plant, maar zo klein! De grond is nog vochtig van de flinke buien en voelt warm aan als het los tussen m'n vingers glijdt terwijl ik probeer alle krieltjes te vinden. Twee broodmanden vol is niet slecht, maar toch, het waren Bintjes?

Ik kan mijn borst van de week nat maken met alles wat ik wil doen. Dat varieert van zwaar moestuinwerk tot het vast vrijhakken van een rond paadje langs het hek, voor voetgangers. En mijn kamertje wil ik afhebben en de dag erop ben ik zoet met het huis, tuin en de gite van P&W die weer komen en gasten hebben. Het gazon is al heel lang niet gemaait en het begint weer leuk te groeien.

Vanavond zullen we wel weer aan de slag gaan in virtuele werelden. Het gaat daar iets beter met de economie, wat onze inzet ook weer stimuleert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten