vrijdag 2 maart 2012

camera experimenten

Nadat ik een klein beetje -echt een heel klein beetje maar hoor- op mijn kop kreeg over mijn dromerige aard waardoor ik niet vooruit te branden ben, jaag ik mezelf moedig om half 8 uit m'n warme bed.
Laatste weken slaap ik slechter in om de één of andere reden en bleef ik hangen in het ochtendwerk achter de pc terwijl de vogels het voor elkaar krijgen hun gezang door het dubbelglazen raam heen te laten horen. De aarde en de lucht flink snel opwarmt 's ochtends en Marc 'al lang' zich in het zweet heeft gewerkt buiten.
Na de heerlijke vrije dag bij Bart met de belofte dat de volgende keer er een hottub staat mèt warm water en de dag vol dromen -waarin ik wel huishouden doe, opruim en een start maak met een nieuw frambozenstrook in de moestuin- kruip ik 's ochtends al de puinhelling op met zaagrugzak -zwaar!- en de grote kettingzaag om voor de komende 10 dagen hout te 'hakken'. 's Middags gooien we het in te kloven bonken het bospad op en krijgen het nog net voor elkaar de auto met twee rijen hout te vullen voor we bekaf naar binnen gaan. Deze dagen stoken we alleen de schouw 's avonds, overdag is het echt niet nodig, staan de deuren gewoon open en stapelen de warme werkvesten zich op, op een stoel rond de grote tafel. Ook de kachel blijft uit, dat scheelt een berg hout en gewend aan de kou vinden we het ook niet nodig.

Vandaag probeer ik wat producten te back-uppen met een speciaal daarvoor gemaakt programma. Dat programma deed het al twee volle jaren, maar nieuwe 'Terms of Service' van de virtuele werelden gooien vaak roet in het eten van programmatuur die voor die werelden gemaakt is. Vanmiddag zou ik eigenlijk naar aquagym en sofrologie zijn gegaan, maar .... er is zoveel werk, de zon schijnt, er staat een vriendelijk briesje en na het eten en de afwas moet ik al bijna weg wil ik ook nog een klein kwartier de sauna in. Kwart over drie weg om rond 7 uur 's avonds weer thuis te zijn zou een grote aanslag op mijn werklust betekenen.
We gaan wat aan het hekwerk doen dat langs de piste op ons terrein loopt. Het is overwoekerd door hedera, bramen, heide en brem, heeft alleen maar rotte paaltjes en het ziet er alles behalve bewoond uit zo.
Ik klim de helling nog even op om nieuwe paaltjes te zagen. Dat houdt in; dode rechte boompjes zagen en verse jonge kastanjes die het toch niet lang maken door de boktor-larven.
Het is ouderwets lekker; rommelen in je hemd, Castel rond ons heen knauwend op een stuk hout, sapje, grapje en oude paaltjes die ook weer zorgen voor 24 uur warmte in huis.

Omdat ik nog niet naar binnen wil, maar wel bekaf ben, gaan we nog even met camera naar de rivier waar Marc grassen wegbrand, Castel helemaal uit haar dak gaat door het zwemmen om zich daarna in as en zachte aarde te rollen wat een heel vieze hond oplevert. 
Zie hier de 2e resultaten van foto's maken met groothoeklens aan het einde van de dag. Vraag me niet welke instellingen ik allemaal gebruikt heb. Een klein stapje dichterbij camerabegrip ben ik wel, maar ik voel me nog een enorme amateur, kinderhanden die dat te mooie stuk speelgoed vast mogen houden.

 Marc net nadat de zon achter de berg verdween.


 Vieze blije hond


Avond-boterham-salade


 De maan staat links net boven het midden, per ongeluk, ik was meer onder de indruk van het blauw met de nog kale takken.

Shades.... 


Veldje platbranden, oefenen voor het grotere werk minder dicht bij water! 

De woonkeuken met een groothoeklens. Let niet op die tafel, de rommel erop valt nu nog mee. Hoe groter de tafel, hoe meer rommel wij erop laten staan. Soms tot grote ergernis, maar ach.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten