vrijdag 13 januari 2012

badderen

Badderen, iets dat ik thuis niet kan doen. Wel in bijna alle huizen van gastheren en -vrouwen. Ik zeg meestal nee, want na 10 minuutjes ben ik het dan al zat en dat vindt deze zuinige meid zonde van al die liters warm water. Maar ja, met mijn neefje in bad die het een feest vindt, ik zwicht, zeker met twee kokende mannen in de keuken en een jochie dat tot achter zijn oren onder het zandbakzand zit. Een rose'tje, stukje warm brood met wat korrels zeezout, kip met een vers pepertje en salade wachten op ons na een kwartiertje weken. Grote Broer speelt piano, terwijl een vriend opruimt en de kleine man nog wat speelt en op drakenjacht is.
Een dagje Grote Broer voelt als 'vanouds' terwijl ik nog nooit bij hem thuis geweest ben, ... apart en toch ook zo gewoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten