dinsdag 15 februari 2011

Vakantie

Er gebeurt veel. En toch ook weer niet.
Ik zou alle indrukken willen verwoorden. En toch ook nog even niet.
Ik zou over een gezinsdrama willen schrijven, beter even nog niet.

De reis is door mijn sturende handen geglipt door mooie muziek. Sinead O'Conner, Gaelic Greensleeves, pittige beats en Bach met zijn passiemuziek hebben ervoor gezorgd dat ik de tel kwijtraakte wat de te vreten kilometers betreft. Naar Belgie bijna net zoveel als naar de Drechtsteden. Gelijke zielen ontmoet, het-roer-om maar dan in een realistisch self-supporting jasje. Net zo helend en net zo zwaar, net zo nodig. Een wandeling met twee ezeltjes, jong en in opleiding. Een neefje van drie dat de wereld al overziet en de mens nog beter. Verband voelen, onderdeel van een gezin zijn, de geur van de zee. Mijn huis in Nederland, toch echt mijn huis, maar niet werkelijk, het is al los van mij.
Het verkeersbeeld, de hoofdpijn en onzuivere lucht. Groot licht opeens, wat doe ik fout? Het gaat vast niet snel genoeg. Een ark en stad in de nacht of opa met een goede kleur op de wangen die zit te ginnengappen met een nieuw maatje. De reclameboodschappen op de TV, een medium dat me volkomen vreemd aandoet, de indruk die ik van dat kastje heb is groter als de indruk die 'het nieuws' op me maakt. Andere stilte in het extreem goed geisoleerde appartement aan de rivieren. De oudste stad van Nederland met een ark? De giraffe houdt de uitkijk vast, alsof het nog meer dieren verwacht.
Vakantie...... Ik hoef het niet, maar als ik het heb, gaat het erin als koek.
Dus even weinig blog, opennaarnederland.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten