maandag 20 juli 2009

2e meewerkende gast(e)

Het is zo ver, woensdag komt E. Onze 2e gaste die 9 dagen met ons mee gaat draaien. Met alle leerpuntjes onzerzijds nog vers in het hoofd, kijken we erg uit naar hun komst. Ze wordt gebracht door een bevriend stel, die als tussenstop naar Spanje 1 nachtje blijven logeren. Alle extra kamers die we rijk zijn, zijn dan bezet (Marc mag 1 nacht absoluut niet snurken) en ik kan een leuke maaltijd voor 5 in elkaar draaien. Ik begin het steeds leuker te vinden om gasten te ontvangen, het gehannes in de kleine keuken gaat me steeds makkelijker af en ik voel me steeds zekerder om de dingen op mijn manier te doen. (lees; makkelijk, niet te formeel, met de middelen die we hebben en toch compleet) De bedden maak ik strak op met eenvoudige lakens en ik leg me neer bij de temperatuur in de bovenkamers. Het is geen hotel of gîte met airco, maar schoon en netjes en aan alles is gedacht. E. is 22 jaar en studente in het oosten van Nederland. Ze gaat voor het eerst alleen op avontuur, haar idee, haar initiatief en ze heeft alles zelf geregeld. Aan het einde van een studie-jaar heb je het al druk en toen kwam dit er nog eens bij. We hebben veel gemailt met elkaar en het klikt goed. We zijn verder heel benieuwd naar die 9 dagen met z'n drieëen.... Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten