woensdag 30 april 2014

Uitbreiding van de beestenboel; Ollie

We hebben sinds maandag een makkertje voor Sarko. Die heeft zijn eigen pagina op facebook en een eigen weblog waar hij zijn belevenissen deelt. Daar vertel ik zelf -ter uitzondering- over hoe het zo verliep in 5 dagen. Dat 10 maanden durende project om op een goede doordachte wijze een vriend te zoeken voor Sarko. Hij is er, onze Ollie. Heette Tin-Tin, maar dat bekt niet als we hem roepen. Dus toch Hollande, toepasselijk voor Hollanders. Ollie is dan zijn nick, dat schalt leuk door het bos. Net of Tom Poes zijn heer roept.


het varken ziet een 2e ezel niet zitten
net niet slim genoeg om in te zien dat Sarko nu te druk zal zijn met Ollie

3 opmerkingen:

  1. hoe meer beesten, hoe standvastiger de boerin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou nee, hoe meer werk en zorgen komt beter in de buurt

      Verwijderen
  2. hoi Martine,
    Ik ben je blog tegengekomen, al googlend, op zoek naar info over het opvoeden van varkens in huis.
    Wij zijn woonachtig in het noorden van Spanje in provincie Asturias. Hebben net als jullie veel bos, rots, water en beestenboel.
    Slachten hoort er ook bij en bedachten ons geen moment toen we 2 varkens aangeboden kregen. Het bleek geen varken, maar kruising varken/zwijn te zijn. We hebben ze thuis vanaf hun geboorte en voeden ze op met de fles.Tot nu toe gaat dat goed, maar de volgende stap is wat moeilijker. Hoe leer ik die beesten uit een bak te eten?
    Goed, ik heb t niet gevonden op je blog. Maar ik vind je blog leuk en soms leerzaam. Vandaar een reactie met het verhaal erachter.
    Mocht je spoedig mij iets kunnen vertellen over opvoeden van zwijn/varken, dan hoor ik het graag.
    Mail: asturiasantalla@gmail.com

    groet uit Santalla de oscos,
    Dennis

    BeantwoordenVerwijderen