maandag 30 maart 2009

Tandarts 3

kiespijn 3
Het 6de bezoek aan de tandarts viel erg mee. De 2e anti-biotica-kuur heeft ervoor gezorgd dat de ontstekingen geen pijn meer doen. De kleine zwelling naast de kies zit er nog wel, maar de kies moest echt dicht om te voorkomen dat er toch weer vuil in terecht komt. De zenuwkanalen zijn gevuld en het voelt raar en kwetsbaar aan. Ik blijf nog even met links eten.... Komende donderdag voor de laatste x terug om de vulling weer te plaatsen met alle hoop dat het voorlopig de laatste keer is dat ik naar haar toe moet. Voor al die behandelingen en medicijnen ben ik 140 euro's armer. Maar nog een schijntje vergeleken bij wat ik in Nederland kwijt zou zijn geweest. Nu kreeg ik toch al niets meer vergoed voor de maandelijkse premie aldaar (a 122 euro per maand). Hier krijg je gratis een sociaal verzekeringsnummer. Als ik de dame bij de bank echt goed begrepen heb, wordt met dat nummer (sofi/bsn) ook veel vergoed van medische onkosten???? Zodra we dan toch in de departementale hoofdstad moeten zijn gaan we ook bij dat hoofdkantoor eens verder informeren....
Verder is m'n tandarts hier ontdooid, in zoverre dat we informele gesprekjes hebben en ze haar zachte kant laat zien. Ontzettend lief mens en bevlogen in haar werk.

2 opmerkingen:

  1. Gelukkig vielen de behandelingen erg mee!
    Tegenwoordig zijn de tandartsen er veel beter in en hoef ik me eigen geen zorgen meer te maken.
    Ik voel me eigen ook prettig als ik naar de tandarts toe mag gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het zijn doorgaans vakidioten die zich als tandarts op het platteland vestigen, even die nederlandse engerd die in Frankrijk ging 'opereren' daargelaten

      Verwijderen