donderdag 2 april 2009

Entretien d'ambauche

De titel zegt het in het frans; een sollicitatie-gesprek. Een leeftijdsgenote van mij heeft samen met haar echtgenoot het beheer over deze 4 sterren camping. Zo 1 die ik als kind had willen bezoeken tijdens onze tochten door Frankrijk; met een sport-complex, huisjes, minigolf, winkel en groot zwembad. Rond de 65% van de klanten zijn Nederlanders.
Het gesprek ging eigenlijk geweldig. Anderhalf uur babbelen met een vlotte meid waarin we elkaar uitstekend begrijpen was erg leuk en leerzaam. Weer de trots voor hun taal want me verbeteren kon ze niet nalaten.
Ze heeft volgende week een gesprek met een andere kandidaat, maar m'n gevoel zegt dat ze mij wel ziet zitten.
Het zal 2 maanden hard werken worden, maar de verdiensten zijn als toefje slagroom wel erg leuk.
Voor een andere baan voor bijvoorbeeld 2 daagjes per week zal ik eerst een numero securite sociale moeten hebben. Maar daar wordt al aan gewerkt. Zwart werken is ook op een camping niet mogelijk. (de overheid doet er alles aan om dat te voorkomen)
Over 2 weken neemt ze contact met me op met haar keuze en eventueel een 2e gesprek...
Een ware top-ervaring en het gaat even heel hard met het frans leren.

Castel was zeer in haar nopjes met het 8 ons zware vlezige bot. Blijf het moeilijk vinden een hond aan een ketting te leggen. Maar zo vrij als we haar zouden willen laten is (nog!) niet mogelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten