maandag 16 februari 2009

chaos




De weken in Nederland zijn optimaal benut. Het was erg zwaar om alleen in een verhuisrommel te zitten, maar de dagen zijn gevlogen. Met wat hulp kon bijna alles mee. Met 2 afgeladen auto’s en een aanhanger vol meubels zijn we om 6 uur ’s ochtends vertrokken. Alle tegenslagen achterlatend en met een sterk verlangen weer thuis te zijn, viel de rit erg mee. We hebben nog geprobeerd bij elkaar te blijven, maar het werd laat en later en op advies van H. ben ik vast vooruit gereden. Marc en ik zijn H. & C. tegemoet gereden op het weggetje en niet tevergeefs, want op het steilste stukje had de Dodge wat hulp nodig van een sleepband en de Laro.
Met 4 personen, 4 katten en een hond was het een drukke chaos, ik heb het even gelaten voor wat het was. Maar zodra de hulp weer vertrokken was, werd de chaos voor mij te veel. Het liefst had ik alle meubels en meegebrachte spullen in 1 dag geplaatst en opgeruimd…. Ja gut, verhuizen doe ik het liefst in 24 uur, al is het naar de andere kant van de aardbol.
In 2 weken heb ik me volledig uitgeput en zoveel gedaan dat ik nu thuis ook 2 weken tijd nodig heb een beetje bij te komen. Alles wat ik orden, uitpak en een plekje geef, geeft weer iets meer rust. De katten zijn blij dat het wat droger weer is en zodra de zon zich laat zien genieten we allemaal van het beetje warmte dat hij geeft. De lentebloemetjes geef ik een plekje in 4 schalen, zelfs de Amarillis krijgt een plekje bij het raam.
We ontdekken steeds meer winkels, mensen en bedrijven die ons helpen aarden op deze mooie plek. Maar een paar problemen blijven onopgelost; internet, droog hout, verwarming en planning. Zoveel te doen, maar sommige dingen kunnen niet jaren blijven liggen.
De kou blijft ons parten spelen, ook al is dit niet het hele jaar door. Inslapen en wakker worden in een graad of 5 is geen pretje. De aanhoudende nattigheid houdt ons binnen en beperkt ons in onze bewegingsruimte. Koude nattigheid weerhoudt ons van zuinig aandoen met stoken en dit creĆ«ert een nieuw probleem…geld. Maar we zijn ons bewust van dat we nu leven en de lente komt eraan.

De eerste tekenen zijn er al; zilveren wilgenkatjes, bloeiende kerstrozen en hazelaars laten ons weten dat het wel goed komt met de kou. Van de zomer is het hier weer 40 graden en warmen we ons op voor de volgende winter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten